Canalblog
Editer l'article Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Publicité
O CABARET VOLTAIRE. Seit 2005.
10 janvier 2006

A PROVOCADORA CRÍTICA DE EYRÉ

No último número de A Nosa Terra, Xosé Manuel Eyré publicou unha crítica da novela Cabaret Voltaire. Lina coa mesma devoción discípula coa que leo os outros seus traballos seus. O principio pode ser máis provocador, mais habería que esforzarse abondo: sitúame na liña xeracional de Otero Pedrayo, sabendo como sabe que o único Otero que me interesa é aquel cantante que estivo casado coa actriz María José Cantudo. A seguinte referencia é Risco; si, hai moita Mitteleuropa nesa novela, hai unha nova toma en consideración da tensión entre a conservación da identidade de nós e a ollada internacionalista necesaria para progresarmos como nación. Pregúntase polo feito de ser nazi o protagonista: o meu K procura a súa identidade individual un colectivo que facía proselitismo dun ideario identitario de gran intensidade, como foron os nazis. Constatada a derrota bélica do rabaño no que entrou para sentirse alguén, elixe o amor cara unha persoa forte (a serea Nuria) como xeito de atopar abeiro de autoestima. Os inmigrantes son unha ameaza para integridade do seu grupo (o que lle confire o sentirse ben consigo) e por iso acaba sendo racista, se ben un xenófobo que intenta enganarse a si mesmo, como nos acontece a maioría dos europeos.

Eyré observa un desleixo no meu estilo. Soamente podo constatar que eu son novelista, non prosista. O estilo é a excusa dos poetas para agochar as súas eivas no tempo de escribiren novelas. Eu preocúpome da estrutura, dos personaxes, dos puntos de vista, das ambientacións, do ritmo,... e o estilo son fogos de artificio que distraen a mirada de todo iso. Ferrín é un bo prosista, Gonsar un bo novelista; o que non acontece ao revés.   

Publicité
Publicité
Commentaires
K
Concordo con Xaquín. A prestancia no uso da lingua, en todo caso, debémosllela pedir a todos os escritores, escriban no xénero que escriban. E torzo polos novelistas que se esmeran co léxico, entre os que non inclúo aos que se decantan pola simple ourivería ou pola filigrana.<br /> <br /> Por certo, Xaquín: en beneficio dos que, coma min, toman apuntes dos parladoiros deste bar, cómpre aclarar esa cambadela que lle fixo a memoria. O dos "eventos consuetudinarios que acontecen en la rúa" contábao Machado no "Juan de Mairena". Pero xa ten mérito abondo que aludise a esa obra e que lembrase o fragmento enteiriño. A cousa é que nunha clase de retórica, o apócrifo Mairena manda saír ao neno Pérez ao encerado e pídelle que poña en linguaxe poética a tal frase. E é cando o cativo escribe "Lo que pasa en la calle". E dille Mairena: "No está mal".<br /> <br /> Espero que non mo tomasen pola fachenda. Machado reclamaba o uso dunha lingua natural e popular. Eu, popularizar aínda máis a autores coma el. ¿E teriamos nós algún que se lle imitase?<br /> <br /> Jaure, así que principie febreiro léolle a novela. E polas referencias que teño non hei ser tan crítico como daquela primeira vez.
Répondre
C
concordo con jaure en que o ferrín non é un gran novelista, e conste que no ventre é o seu mellor caso, en caso contrario, probade a ler o regreso a tagen ata a ver qué tal vos vai.<br /> novelas con estilo, novelas sen estilo... amis e nabokov son grandes prosistas capaces de non matar a historia, e tamén west, capote, fitzgerald. Faulkner ou joyce eu penso que non entran en clasificiacións tan básicas. <br /> e despois os da escola de flaubert, le mot juste, e todas esas cousas.<br /> persoalmente eu gosto dos estilistas tanto como dos contistas, e non vexo por que hai que tomar partido por un ou outro bando.<br /> por último, os realmente grandes, faulkner ou joyce son capaces de suspender esa diferenciación un pouco escolar entre estilo e fondo, ou é que alguén podería contar o go down moses doutra maneira, ou o monólogo de molly bloom?<br /> saudiños
Répondre
J
Asumo a miña ousadía, Ollo de Vidro. O comentario non se abriu para falar de Ferrín, mais é moi positivo marcharmos de tema porque dá moita vida ao local e debatemos sobre o que lles interesa.
Répondre
O
Carái, señor jaureguizar, coido que calificar a Ferrín como novelista de mediana calidade para despois recoñecer que só lle leu unha novela é cando menos algo ousado. ¿Non abondaría con dicir que "No ventre..." lle pareceu a vostede unha novela de mediana calidade?<br /> <br /> Eu disinto bastante co que aquí se dixo de Ferrín tanto por vostede como por outros lectores. Paréceme sen dúbida que Ferrín é mellor contista e poeta que novelista, pero reducir a súa obra a un mero exercicio de estilo é, dende o meu punto de vista, excesivo.<br /> <br /> En calquera caso, tampouco abriu vostede este post para falarmos de Ferrín.
Répondre
F
Concordo con Xaquin e réndome ante a noite da Aurora de Gonsar, do mellor que lin nos ultimos anos. En relación con ferrín concordo tamén co exposto, eu quedeime co deslumbrante descobrimento do Perceval e de Pólvora, o que viu depois superoume e non lle din pasado das catro primeiras follas do libro.<br /> Esa dicotomía barroquismo/minimlalismo en relación co estilo é estéril, hai bos e malos libros en calquera das dúas bandas.Ademáis entedendo que a responsabilidade do autor ser intelixíbel aínda sendo barroco, eu gosto de colleitar verbas fermosas dos diccionarios ou noutros libros e empregalas cando escribo , pero pensando sempre tanto na beleza e no ritmo do discurso coma na comprensión do texto como lector e non para epatar aos burgueses e aos filólogos .
Répondre
O CABARET VOLTAIRE. Seit 2005.
Publicité
Archives
Derniers commentaires
Newsletter
2 abonnés
Visiteurs
Depuis la création 303 435
Publicité