TERMAR DUNHA METÁFORA
Unhas das xeiras máis complicadas para un escritor é usar axeitadamente as metáforas. Refírome tanto en cantidade como en calidade. A cuestión da calidade depende do talento e da práctica, mais a da cantidade soamente require oficio. Trátase de saber limitar o número de metáforas que se deben de usar por parágrafo e de usar abondas para que teña expresividade. Moitas veces, os escritores achamos tal plasticidade na imaxe que estamos imaxinando e tratando de describir que abusamos da metáfora. O recurso, coma sempre en cuestións de estilo, é escoller. Como mal menor, poderemos subtituílas por comparacións ou por xogos de palabras.
Un dos mellores exemplos de metáfora e mesmo de metáfora sostida ao longo dun parágrafo veño de lerllo a Amos Oz, por algo soa como un dos favoritos para o xoves:
"Na verdade, aquilo era mas uma cave: o rés-do-chão do prédio fora escavado na encosta do monte. O monte era o nosso vizinho -un vizinho pesado, introvertido e severo, un monte velho e melancólico, com costumes de solteirão empedernido, fechado nun silêncio total, sonolento e invernal, que nunca arrastrava móveis nem recebia convidados, não fazia barulho nem chateava mas, através das dúas paredes comuns, infiltrava-se sempre, como un persistente cheiro a mofo, o frio, a escuridão, o mutismo e a humidade daquel vizinho triste".