Canalblog
Editer l'article Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Publicité
O CABARET VOLTAIRE. Seit 2005.
6 octobre 2010

O DERRADEIRO EXEMPLAR DO NEW YORK TIMES

MARC ROCA reflexiona sobre ' El último ejemplar del New York Times' cuns apuntamentos sobre a viraxe que debe dar a prensa escirta:

[-En una època caracteritzada per la fragmentació, és important la capacitat de definir el propi públic i deixar clar el que et fa diferent i essencial.

- Els mitjans han de centrar-se en els nínxols, des de la informació local als immigrants,… Fins i tot, és bo tenir en compte cada individu en particular.

- Cal tenir una agenda pròpia, no anar a remolc de l’agenda que marquin els altres.

- Els productors de continguts han d’assumir la tasca de recollir, valorar, catalogar i transmetre els continguts creats per la gent gràcies a les noves tecnologies. Com més fomentem la creativitat del nostre públic, més hi sortirem guanyant.

- Ja no té (massa) sentit publicar les cotitzacions de la borsa (el NYT ja les va suprimir en el seu moment), es tenidrà a rebre-les en el mòbil en temps real. És un exemple extrapolable a altres seccions dels diaris.

- Les visions personals passen per davant de l’objectivitat i la informació feta a mida preval per damunt de la generalista.

- La creació d’un perfil personal de cada usuari, que es defineix pel rastre que deixa al visitar els webs, descarregar-se podcasts, utilitzar diferents dispositius com el mòbil, etcètera, dóna molta informació als creadors de continguts que cal tenir en compte al crear-los i distribuir-los.

- La clau de l’èxit en l’àmbit local no és considerar-se un mirall de la comunitat, sino convertir-se en part de la comunitat, interactuar amb ella.

- Un dels grans èxits editorials dels darrers temps es diu nrc Next, un diari holandès que ha captivat a molts nous lectors, molts d’ells menors de 35 anys. En vam parlar en el primer número de la revista Quaderns d’Escacc. Aquest diari dedica poc espai al “què”, “on” i “quan” i presta molta atenció al “com” i al “per què”.]

Publicité
Publicité
Commentaires
O CABARET VOLTAIRE. Seit 2005.
Publicité
Archives
Derniers commentaires
Newsletter
2 abonnés
Visiteurs
Depuis la création 303 435
Publicité