DÉASE A VOLTA (DE ROSSINI A CARÊME)
O músico italiano non se contentaba con comer, tamén se esforzaba en saber o que lle cociñaran e quen o fixera. Cada vez que os Rothshicld o convidaban a xantar, Rossini se adentraba nas cociñas para consultar os pratos máis saborosos que se ían servir. O xefe daquel lar era Antoine Carême, o anovador da cociña francesa -é dicir, da cociña mundial-. Carême redactou as novas normas: unha cociña sinxela, con productos de tempada, o condimento con herbas frescas no canto de especias agresivas e salsas que acompañan ás carnes no canto de anegalas.
Houbo aínda outro xenio que lle deu unha volta á mesa gala no último tercio do século XIX baseándose nos avances de Carême, Auguste Escoffier. A Escoffier debémoslle o carácter racional e abstemio da resturación actual. En vez de que cada cociñeiro se dedicase a un prato, todos colaboraban en todos; substituíu o servizo á francesa polo servizo á rusa, achegando cada prato á mesa segundo se ía consumir, e inventou o menú á carta. Outra das súas innovacións foi regular a formación dos chefs e dise que, entre outros alumnos, tivo a Ho Chi Min, o guerrilleiro que combateu o colonialismo francés e foi primeiro presidente da República Democrática de Vietnam. Como Ho Chi Min aprendía na sección de patisserie, é probable que Escoffier lle amosase os pasos para preparar a Copa Melba.
A Escoffier tamén lle prestaba a música e bautizar pratos dedicados a músicos, polo que esa sobremesa de pesegos en almíbar, xelado de vainilla e salsa de framboesa, leva o alcume de Nélida Melba, unha cantante australiana famosa no século XIX.
Este cociñeiro non coñeceu a Rossini, pero dedicoulle a receita duns tournedos. Disque o propio compositor inventou o nome deses laterais de solombo aos que tamén lles din medallóns. Unha noite estaba ceando no Café Anglais de París cando pediu ao chef, Adolf Dugleré, que empezase a preparar o prato diante del. Como o cociñeiro se resistía a traballar no comedor, suxeriulle: «Tournez le dos», («Déase a volta»).
El tamén soubo dar a volta ás cousas. Nunha ocasión, Carême mandoulle un polo trufado coa nota 'De Carême para Rossini' e el volveullo coa composición 'De Rossini a Carême'.